VRT Praha - Ústí nad Labem - Drážďany (RS 4)
VRT přispěje k rozvoji severních Čech
Trať je významná nejen z mezinárodního pohledu, zásadním způsobem může přispět také k ekonomickému rozvoji severních Čech. Cestující mezi Prahou – Ústím nad Labem stráví ve vlaku necelých 30 minut, což obyvatelům otevře dveře k novým pracovním i studijním příležitostem. Doplněním hlavního ramene o odbočnou větev do Mostu se výrazného zlepšení dopravní obslužnosti dočká nejen západní část Ústeckého kraje, ale i Karlovarský kraj. Pro tento úsek začneme již brzy připravovat samostatnou studii proveditelnosti.
Terminály vysokorychlostní železnice v Roudnici nad Labem a Ústí nad Labem
Na vysokorychlostní trati z Prahy do Drážďan se počítá se dvěma terminály VRT, které budou hrát klíčovou roli při přestupu mezi dálkovými a regionálními vlaky i mezi ostatními prostředky veřejné a individuální dopravy. Terminál Roudnice nad Labem VRT významně zvýší dostupnost rychlé dopravy i pro obyvatele okolních měst a obcí. Terminál Ústí nad Labem centrum by měl vyrůst v lokalitě stávajícího nádraží Ústí nad Labem západ.
Cestující se svezou rychlostí až 320 km/h
VRT Praha – Ústí nad Labem – Drážďany se má skládat z technicky i provozně rozdílných částí. Úsek Praha – sjezd Lovosice/Litoměřice bude sloužit pouze pro osobní dopravu a cestující se na ní budou moci svézt expresy s rychlostí až 320 km/h. Zbývající úseky budou využity osobními i nákladními vlaky. Součástí trasy budou rovněž dva tunely: ve Středohorském tunelu je plánována maximální rychlost 250 km/h, v Krušnohorském tunelu pak 230 km/h.