Vysokorychlostní tratě: Úseky a mapy

Vysokorychlostní tratě (VRT) jsou základem budoucí dopravní páteře a Rychlých spojení (RS) v České republice.
VRT přinesou výrazně rychlejší cestování v České republice i v rámci Evropy. Podívejte se na celkový plán Rychlých spojení, klikněte si na jednotlivé trasy VRT, nebo si podrobně projděte mapy všech jeho úseků.

RS4 RS1 RS5 RS2

Rychlá spojení a vysokorychlostní tratě
 

RS = Rychlá spojení
VRT = vysokorychlostní tratě
 

Rychlá spojení (RS) jsou definována jako provozně-infrastrukturní systém rychlé železnice na území ČR. Vedle nových vysokorychlostních
tratí zahrnují také tratě upravené pro rychlost 200 km/h i další modernizované konvenční tratě s rychlostmi do 160 km/h. 
Vysokorychlostní tratě (VRT) jsou tedy zřejmou součástí Rychlých spojení. Nyní se na nich počítá s maximální provozní rychlostí 320 km/h. 
Koncepce s navrženým linkovým vedením vysokorychlostním vlakům umožní využívat nejen VRT, ale díky propojením a sjezdům
také modernizovanou konvenční infrastrukturu.

 

Momentálně připravujeme tyto úseky VRT:

  • RS 1 VRT Praha – Brno – Ostrava (délka 385 km)
  • RS 2 VRT Brno – Břeclav (délka 44 km)
  • RS 4 VRT Praha – Ústí nad Labem – Drážďany (délka 137 km)
  • RS 5 VRT Praha – Hradec Králové/Pardubice – Vratislav (délka 273 km)
 
Jak se můžete přesvědčit sami, příprava vysokorychlostních tratí (VRT) je již v plném proudu. První úsek VRT začneme ještě stavět ve dvacátých letech, ve třicátých letech budeme jezdit na prvních úsecích VRT, celý systém Rychlých spojení bude hotov k horizontu roku 2050.