VRT Vysočina II
Rychlé spojení | RS 1 Praha – Brno – Ostrava |
---|---|
Úsek (odkud kam vede) | Světlá nad Sázavou – Velká Bíteš |
Kraje | Kraj Vysočina |
Celková délka (bez sjezdů) | 83 km |
Celková délka (se sjezdy) | 111 km |
Sjezdy (město/směr) | Jihlava (od Prahy, od Brna) |
Maximální rychlost | 320 km/h |
Maximální konstrukční rychlost | 350 km/h |
Provoz | vysokorychlostní jednotky do 320 km/h vlaky tažené lokomotivou 200–230 km/h |
Počet mostů – estakád | 50 |
Počet tunelů | 5 (z toho 3 v uzlu Jihlava) |
Počet nadjezdů | zatím není známo |
+ lávky pouze pro pěší a cyklisty | zatím není známo |
Počet ekoduktů | zatím není známo |
Nové terminály | Jihlava VRT |
Rekonstruované železniční stanice | Velké Meziříčí Jihlava město |
Zajímavosti | Elektrizace Křižanov - Velké Meziříčí Kolejová spojka mimo žst. Křižanov Architektonická soutěž mosty Středisko údržby Jihlava-Pávov |
pozn.: Všechny uvedené údaje jsou pouze orientační a mohou se měnit.
Součástí této VRT bude komplexní řešení pro krajskou metropoli Jihlavu a okolí včetně jednoho terminálu a napojení uzlu Jihlava v lokalitě Pávov. Dálkové vlaky budou nově zastavovat na dnešním nádraží Jihlava město, které projde rekonstrukcí. Město Jihlava navíc připravuje dopravní terminál před tímto nádražím. Přímé rychlovlaky pojedou do Prahy cca 50 minut, do Brna 40 minut.
Součástí VRT bude několik napojení na běžnou železniční síť:
- Ve směru Jihlava od Prahy i Brna pro trvalý provoz dálkových vlaků Praha – Jihlava a Brno – Jihlava,
- ve směru Světlá nad Sázavou (od Brna) pro nouzové využití v případě mimořádnosti a pro zajištění údržby trati.