VRT Praha

Vysokorychlostní železnice v rámci pražského uzlu naváže na VRT Polabí, která zajistí napojení dalších úseků
z východní části Česka. Novostavba dvoukolejné trati mezi stanicemi Praha-Vršovice a Praha-Běchovice bude procházet složitým prostředím městské zástavby, projektanti tak kladou důraz na soulad nové železnice
s existujícími stavbami v území.
VRT Praha - schéma
Rychlé spojení  RS 1 Praha – Brno – Ostrava; RS 5 Praha – Hradec Králové – Vratislav (Polsko)
Úsek (odkud kam vede)  Praha-Vršovice – Praha-Běchovice
Praha-Libeň – Praha-Běchovice
Kraje Hl. m. Praha
Celková délka (bez sjezdů) 13 km
Celková délka (se sjezdy) 20 km (pozn. jako sjezd je uvažováno přidání 4. koleje v úseku Běchovice – Libeň)
Sjezdy (město/směr) přidání 4. koleje v úseku Běchovice – Libeň
Maximální rychlost 270 km/h 
Maximální konstrukční rychlost 270 km/h 
Provoz vysokorychlostní jednotky
vlaky tažené lokomotivou
Počet mostů – estakád  zatím není známo
Počet tunelů zatím není známo
Počet nadjezdů zatím není známo
+ lávky pouze pro pěší a cyklisty zatím není známo
Počet ekoduktů zatím není známo
Rekonstruované železniční stanice Praha – Zahradní Město
Praha – Libeň 

pozn.: Všechny uvedené údaje jsou pouze orientační a mohou se měnit.

 

Součástí projektu je také výstavba čtvrté koleje z Běchovic do Libně, která zajistí dostatečnou kapacitu tratě dnes velmi vytížené dálkovou
i příměstskou dopravou, a realizace tzv. Jahodnické spojky, která umožní bezproblémový průjezd pro nákladní vlaky uzlem Praha. V plánu je propojení do stanice Praha-Zahradní Město, které zajistí další kapacitu a zároveň výrazně zvýší spolehlivost provozu. VRT Praha tak posílí kapacitu pražského uzlu nejen pro vysokorychlostní tratě, ale i pro příměstské vlaky a nákladní dopravu. V rámci tohoto úseku vznikne také zázemí pro údržbu a odstav vysokorychlostních souprav ve Strašnicích.

VRT Praha - mapa