VRT Vysočina I
Umožní výrazné zrychlení vlaků na trase Praha – Brno na cca 1 hodinu a 45 minut. Trať tak přinese benefity ještě před kompletním dokončení VRT v ČR. VRT Vysočina je součástí v budoucnu nejvytíženější VRT Praha – Brno.
Na úseku vznikne zastávka Brno-Vídeňská, která podobně jako terminály Praha východ VRT nebo Jihlava VRT přiblíží vysokorychlostní železnici obyvatelům regionu, kteří se cestou na rychlovlak vyhnou centru města. Na nové trati do Osové Bítýšky bude zastávka Velká Bíteš a vlaky budou jezdit přímo z Brna až do Velkého Meziříčí díky nové spojce u Křižanova.
Součástí VRT bude několik napojení na běžnou železniční síť:
- Ve směru Osová Bítýška pro trvalý provoz dálkových vlaků obsluhujících severní část Kraje Vysočina, dočasně také pro ostatní vlaky mezi Prahou a Brnem,
- ve směru Modřice pro trvalý provoz vybraných mezinárodních komerčních vlaků, pro nouzové využití v případě mimořádnosti a pro zajištění údržby trati.
Mapový portál pro komunikaci s veřejností
Máte námět či připomínku k VRT Vysočina fáze I? Můžete nám je zanechat prostřednictvím GIS portálu rozšířeného o modul umožňující komunikaci s veřejností. Ke konkrétnímu bodu na mapě může kdokoli uložit poznámku, námět či připomínku nebo popsat příležitost, kterou oblast nabízí.
VRT Vysočina II
Součástí této VRT bude komplexní řešení pro krajskou metropoli Jihlavu a okolí včetně jednoho terminálu a napojení uzlu Jihlava v lokalitě Pávov. Dálkové vlaky budou nově zastavovat na dnešním nádraží Jihlava město, které projde rekonstrukcí. Město Jihlava navíc připravuje dopravní terminál před tímto nádražím. Přímé rychlovlaky pojedou do Prahy cca 50 minut, do Brna 40 minut.
Součástí VRT bude několik napojení na běžnou železniční síť:
- Ve směru Jihlava od Prahy i Brna pro trvalý provoz dálkových vlaků Praha – Jihlava a Brno – Jihlava,
- ve směru Světlá nad Sázavou (od Brna) pro nouzové využití v případě mimořádnosti a pro zajištění údržby trati.