Přejít k obsahu

VRT Moravská brána I

Novostavba vysokorychlostní trati mezi Brodkem u Přerova, Prosenicemi a Hranicemi je součástí nového železničního spojení mezi Brnem a Ostravou. Pozitivní efekt přinese také nákladní dopravě, pro kterou se uvolní kapacita
na současné trati.

VRT Moravská brána I - schéma

Ve stanici Hranice na Moravě VRT kolejově propojíme se stávající železniční tratí mezi Přerovem a Ostravou. Díky tomu budou moci vysokorychlostní vlaky obsloužit nejen samotné Hranice, ale i Valašské Meziříčí a Vsetín a pokračovat dále třeba na Slovensko.

Sjezd do stanice Hranice na Moravě povede přes jeden z Hranických viaduktů. 

Stanice Hranice na Moravě projde rozsáhlou rekonstrukcí. Ve stanici Prosenice vznikne trakční napájecí stanice zajišťující spolehlivou dodávku elektrické energie pro provoz vlaků na trati.

VRT Moravská brána I - mapa

Sjezd Olomouc 

Dvanáctikilometrový úsek vysokorychlostní trati mezi Brodkem u Přerova a Prosenicemi představuje nové železniční spojení mezi Olomoucí
a Ostravou, jejímž hlavním cílem je připojení Olomouce k vysokorychlostní síti. Tato novostavba bude sloužit výhradně pro osobní dopravu
a výrazně zvýší kvalitu dopravního spojení v této oblasti. Vedle pozitivních dopadů na osobní dopravu se také očekává zlepšení podmínek
pro dopravu nákladní, která využije nově vytvořenou kapacitu na současné trati.

Trať naváže na již projektovanou VRT Moravská brána I mezi Prosenicemi a Hranicemi na Přerovsku a na Moravskou bránu II. Spojení z Ostravy do Olomouce je projektováno v kontextu celého úseku VRT Moravská brána. Prodloužení z Prosenic do Brodku u Přerova vychází ze schválené studie proveditelnosti z roku 2021 řešící spojení z Brna do Ostravy. Olomouci přinese vybudování tohoto propojení
s plánovanou trasou VRT řadu benefitů v podobě zkrácení jízdních dob mezi jednotlivými městy nebo rozvoje bydlení. Projekt zahrnuje také řešení napojení VRT do stanic Brodek u Přerova a Prosenice. Ty projdou nezbytnými úpravami.

 

Mapový portál pro komunikaci s veřejností

Máte námět či připomínku k VRT Moravská brána I v úseku Prosenice – Hranice? Můžete nám ji zanechat prostřednictvím mapového portálu GIS rozšířeného o modul umožňující komunikaci s veřejností. Ke konkrétnímu bodu na mapě může kdokoli uložit poznámku, námět či připomínku nebo popsat příležitost, kterou oblast nabízí.

VRT Moravská brána II

Úsek Hranice na Moravě – Ostrava-Svinov je součástí důležitého spojení do Polska. Nová trať výrazně navýší kapacitu železnice v regionu, zároveň zkrátí jízdní doby mezi Ostravou, Brnem, Vídní, Prahou a dalšími městy u nás
i v zahraničí. Také VRT Moravská brána II bude sloužit výhradně osobní dopravě, pozitiva však přinese i dopravě nákladní, které se uvolní kapacita na současné trati.

VRT Moravská brána II - schéma

Spolehlivá železnice 21. století

Zapojení do železniční stanice Ostrava-Svinov je navrženo bezkolizně. Koleje VRT povedou uvnitř hlavních kolejí koridorové tratě. Na trase ve směru do stanice Ostrava-Vítkovice vznikne v odbočce Výškovice sjezd, který umožní plynulé napojení VRT na stávající infrastrukturu. Využívat ho budou dálkové i regionální vlaky směřující do jižní části Ostravy, Havířova, Frýdku-Místku či Českého Těšína. Technický návrh vedení trati připravujeme šetrně, s důrazem na chráněnou krajinnou oblast Poodří, kterou bude trasa procházet.

VRT Moravská brána II - mapa

Mapový portál pro komunikaci s veřejností

Máte námět či připomínku k VRT Moravská brána II? Můžete nám ji zanechat prostřednictvím portálu rozšířeného o modul umožňující komunikaci s veřejností. Ke konkrétnímu bodu na mapě lze uložit poznámku. Těšíme se na vaše podněty! Děkujeme.