Přejít k obsahu

VRT Střední Čechy

Výstavba úseku v návaznosti na VRT Polabí umožní zkrácení jízdních dob vlaků na trase Praha – Brno na přibližně dvě hodiny a přinese i konkurenceschopné spoje na trase Praha – Jihlava. Ty svoji cestu zvládnou za zhruba
hodinu a půl.
VRT Střední Čechy - schéma
Rychlé spojení  RS 1 Praha – Brno – Ostrava
Úsek (odkud kam vede)  Poříčany – Světlá nad Sázavou
Kraje Středočeský kraj, Kraj Vysočina
Celková délka (bez sjezdů) 61,7 km
Celková délka (se sjezdy) 65,1 km (3,4 km VRT sjezd, navíc 6,4 km rekonstrukce konv. trati)
Sjezdy (město/směr) Světlá nad Sázavou (od/do Prahy)
Maximální rychlost 320 km/h
Maximální konstrukční rychlost 350 km/h
Provoz vysokorychlostní jednotky do 320 km/h
vlaky tažené lokomotivou 200–230 km/h
Počet mostů – estakád  69
Počet tunelů 3
Počet nadjezdů 27
Počet ekoduktů 3
Nové terminály Bečváry-Kořenice VRT
Rekonstruované železniční stanice Světlá nad Sázavou

pozn.: Všechny uvedené údaje jsou pouze orientační a mohou se měnit.

 

Součástí VRT bude napojení na běžnou železniční síť

  • Ve Světlé nad Sázavou bude VRT napojena na konvenční trať, což umožní vysokorychlostním vlakům sjet z VRT a obsloužit severní část Kraje Vysočina po dnešních tratích (například Světlou nad Sázavou, Havlíčkův Brod, Přibyslav, Žďár nad Sázavou).

VRT Střední Čechy - mapa

Mapový portál pro komunikaci s veřejností

Máte námět či připomínku k VRT Střední Čechy? Můžete nám je zanechat prostřednictvím GIS portálu rozšířeného o modul umožňující komunikaci s veřejností. Ke konkrétnímu bodu na mapě může kdokoli uložit poznámku, námět či připomínku nebo popsat příležitost, kterou oblast nabízí.