Co přinese projekt vysokorychlostních tratí
Shrnutí základních přínosů
Úspora času Rychlost až 320 km/h výrazně zkrátí dojezdy, přiblíží vzdálená místa a výrazně tak ušetří váš čas při cestách po České republice i jinam do Evropy. |
|
Vyšší kapacita všech tratí |
|
Podpora a rozvoj regionů VRT zlepší dojíždění za prací a přinese i nové ekonomické příležitosti v samotných krajích. Obyvatelům regionů tím značně usnadní život. |
|
Udržitelná doprava Respekt k městu i krajině, šetrně zasazené do přírody i okolí zástavby. Oproti automobilové dopravě dosáhneme až 7x nižší spotřeby energie a tvorby CO2. |
Cestování za prací i za zábavou se úplně změní
Existuje spousta předností vysokorychlostních tratí. Hlavní ale je, že VRT jako součást Rychlých spojení přináší novou dopravní páteř,
která zcela zásadně mění podobu veřejné dopravy. Na vysokorychlostní vlaky bude navazovat další doprava, ať už běžná vlaková, autobusová, nebo městská. Při tvorbě infrastruktury VRT se myslí i na to, že řada uživatelů vysokorychlostní železnice přijede k terminálu VRT svým vlastním autem nebo na kole.
|
|
|
|
|
Nové tratě zajistí další
|
Všechno bude mnohem blíž
V řadě evropských zemí jsou vysokorychlostní tratě součástí běžného života již desítky let. Vysokorychlostní vlaky na nich dosahují rychlosti až přes 300 km/h, čímž na střední vzdálenosti konkurují letadlům. V Česku se plánuje provozní rychlost 320 km/h. A do 10 let se na prvním uceleném úseku rychlé železnice svezeme.
|
|
Praha – Ostrava: 1 h 36 min |
Naprostá většina krajských měst ne více než |
Polovina z nich dokonce do 1 h |
|
|
Ostrava – Vídeň |
Praha – Berlín |
Praha – Vídeň |