Přejít k obsahu

VRT Moravská brána II

Úsek Hranice na Moravě – Ostrava-Svinov je součástí důležitého spojení do Polska. Nová trať výrazně navýší kapacitu železnice v regionu, zároveň zkrátí jízdní doby mezi Ostravou, Brnem, Vídní, Prahou a dalšími městy u nás
i v zahraničí. Také VRT Moravská brána II bude sloužit výhradně osobní dopravě, pozitiva však přinese i dopravě nákladní, které se uvolní kapacita na současné trati.

VRT Moravská brána II - schéma

Spolehlivá železnice 21. století

Zapojení do železniční stanice Ostrava-Svinov je navrženo bezkolizně. Koleje VRT povedou uvnitř hlavních kolejí koridorové tratě. Na trase ve směru do stanice Ostrava-Vítkovice vznikne v odbočce Výškovice sjezd, který umožní plynulé napojení VRT na stávající infrastrukturu. Využívat ho budou dálkové i regionální vlaky směřující do jižní části Ostravy, Havířova, Frýdku-Místku či Českého Těšína. Technický návrh vedení trati připravujeme šetrně, s důrazem na chráněnou krajinnou oblast Poodří, kterou bude trasa procházet.

VRT Moravská brána II - mapa

Mapový portál pro komunikaci s veřejností

Máte námět či připomínku k VRT Moravská brána II? Můžete nám ji zanechat prostřednictvím portálu rozšířeného o modul umožňující komunikaci s veřejností. Ke konkrétnímu bodu na mapě lze uložit poznámku. Těšíme se na vaše podněty! Děkujeme.