VRT Moravská brána I
na současné trati.
Ve stanici Hranice na Moravě VRT kolejově propojíme se stávající železniční tratí mezi Přerovem a Ostravou. Díky tomu budou moci vysokorychlostní vlaky obsloužit nejen samotné Hranice, ale i Valašské Meziříčí a Vsetín a pokračovat dále třeba na Slovensko.
Sjezd do stanice Hranice na Moravě povede přes jeden z Hranických viaduktů.
Stanice Hranice na Moravě projde rozsáhlou rekonstrukcí. Ve stanici Prosenice vznikne trakční napájecí stanice zajišťující spolehlivou dodávku elektrické energie pro provoz vlaků na trati.
Sjezd Olomouc
Dvanáctikilometrový úsek vysokorychlostní trati mezi Brodkem u Přerova a Prosenicemi představuje nové železniční spojení mezi Olomoucí
a Ostravou, jejímž hlavním cílem je připojení Olomouce k vysokorychlostní síti. Tato novostavba bude sloužit výhradně pro osobní dopravu
a výrazně zvýší kvalitu dopravního spojení v této oblasti. Vedle pozitivních dopadů na osobní dopravu se také očekává zlepšení podmínek
pro dopravu nákladní, která využije nově vytvořenou kapacitu na současné trati.
Trať naváže na již projektovanou VRT Moravská brána I mezi Prosenicemi a Hranicemi na Přerovsku a na Moravskou bránu II. Spojení z Ostravy do Olomouce je projektováno v kontextu celého úseku VRT Moravská brána. Prodloužení z Prosenic do Brodku u Přerova vychází ze schválené studie proveditelnosti z roku 2021 řešící spojení z Brna do Ostravy. Olomouci přinese vybudování tohoto propojení
s plánovanou trasou VRT řadu benefitů v podobě zkrácení jízdních dob mezi jednotlivými městy nebo rozvoje bydlení. Projekt zahrnuje také řešení napojení VRT do stanic Brodek u Přerova a Prosenice. Ty projdou nezbytnými úpravami.
Mapový portál pro komunikaci s veřejností
Máte námět či připomínku k VRT Moravská brána I v úseku Prosenice – Hranice? Můžete nám ji zanechat prostřednictvím mapového portálu GIS rozšířeného o modul umožňující komunikaci s veřejností. Ke konkrétnímu bodu na mapě může kdokoli uložit poznámku, námět či připomínku nebo popsat příležitost, kterou oblast nabízí.