VRT Vysočina II

Zahrnuje úsek Světlá nad Sázavou – Velká Bíteš se sjezdem do Jihlavy.
VRT Vysočina fáze II - schéma
Rychlé spojení  RS 1 Praha – Brno – Ostrava
Úsek (odkud kam vede)  Světlá nad Sázavou – Velká Bíteš
Kraje Kraj Vysočina
Celková délka (bez sjezdů) 83 km
Celková délka (se sjezdy) 111 km
Sjezdy (město/směr) Jihlava (od Prahy, od Brna)
Maximální rychlost 320 km/h
Maximální konstrukční rychlost 350 km/h
Provoz vysokorychlostní jednotky do 320 km/h
vlaky tažené lokomotivou 200–230 km/h
Počet mostů – estakád  50
Počet tunelů 5 (z toho 3 v uzlu Jihlava)
Počet nadjezdů zatím není známo
+ lávky pouze pro pěší a cyklisty zatím není známo
Počet ekoduktů zatím není známo
Nové terminály Jihlava VRT
Rekonstruované železniční stanice Velké Meziříčí
Jihlava město
Zajímavosti Elektrizace Křižanov - Velké Meziříčí
Kolejová spojka mimo žst. Křižanov
Architektonická soutěž mosty
Středisko údržby Jihlava-Pávov

pozn.: Všechny uvedené údaje jsou pouze orientační a mohou se měnit.

 

Součástí této VRT bude komplexní řešení pro krajskou metropoli Jihlavu a okolí včetně jednoho terminálu a napojení uzlu Jihlava v lokalitě Pávov. Dálkové vlaky budou nově zastavovat na dnešním nádraží Jihlava město, které projde rekonstrukcí. Město Jihlava navíc připravuje dopravní terminál před tímto nádražím. Přímé rychlovlaky pojedou do Prahy cca 50 minut, do Brna 40 minut.

 

 Součástí VRT bude několik napojení na běžnou železniční síť:

  • Ve směru Jihlava od Prahy i Brna pro trvalý provoz dálkových vlaků Praha – Jihlava a Brno – Jihlava,
  • ve směru Světlá nad Sázavou (od Brna) pro nouzové využití v případě mimořádnosti a pro zajištění údržby trati.

VRT Vysočina fáze II - mapa