Úsek Podkrkonoší

Úsek je součástí výhledového spojení Prahy s polskou Vratislaví.
VRT Podkrkonoší - schéma
Rychlé spojení  RS 5 Praha – Hradec Králové – Wroclaw
Úsek (odkud kam vede)  Jaroměř – Trutnov – státní hranice CZ/PL
Kraje Královéhradecký
Celková délka (bez sjezdů) 39 km
Maximální rychlost 200 km/h
Maximální konstrukční rychlost 200 km/h
Provoz vysokorychlostní jednotky 
vlaky tažené lokomotivou 
Počet mostů – estakád  30–45 (bude upřesněno v další fázi přípravy projektu)
Počet tunelů 5
Počet nadjezdů 6–12 (bude upřesněno v další fázi přípravy projektu)
+ lávky pouze pro pěší a cyklisty zatím není známo
Počet ekoduktů zatím není známo
Rekonstruované železniční stanice Trutnov-Poříčí
Zajímavosti Vzhledem k členitému terénu je za účelem minimalizace investičních nákladů úsek Podkrkonoší navržen jako konveční stavba s rychlostí do 200 km/h. Kvůli podélným sklonům až 35 ‰ se nepočítá s provozem nákladní dopravy.

pozn.: Všechny uvedené údaje jsou pouze orientační a mohou se měnit.

 

V současné době je dopracována studie proveditelnosti a zapracovávají se připomínky z oponentního posudku a od Státního fondu dopravní infrastruktury. Následně bude dokumentace zaslána na Centrální komisi Ministerstva dopravy.
 

Součástí úseku bude napojení na běžnou železniční síť:

  • Severně od Hradce Králové ve směru na Polsko se počítá s modernizací stávající železniční trati a s výstavbou nových železničních tratí v úsecích Jaroměř – Trutnov a Trutnov – státní hranice. Součástí projektu je též výstavba přímého spojení z České Skalice do Náchoda.

VRT Podkrkonoší - mapa