Terminály a nádraží 21. století
Terminál Kořenice-Bečváry VRT
Předmětem architektonické soutěže je zpracování architektonicko-urbanistického návrhu pro účely budoucí výstavby nového železničního terminálu Kořenice-Bečváry VRT, který bude součástí vysokorychlostní tratě (VRT) spojující Prahu a Brno. Bude sloužit jako přestupní uzel mezi VRT Praha – Brno, konvenční železnicí i městskou a meziměstskou dopravou a zároveň jako součást systému P+R pro dojíždějící cestující
Připravovaný terminál s názvem Kořenice-Bečváry VRT bude sloužit zejména obyvatelům Středních Čech. Terminál nabídne rychlé železniční spojení pro pravidelné dojíždění do centra hlavního města a zároveň pohodlné spojení s Brnem, Ostravou, Drážďany, Vídní a mnoha dalšími městy u nás i v zahraničí. Umístění terminálu nabídne velké skupině obyvatel bezproblémové parkování a dobrou dostupnost.
Terminál by měl svým architektonickým i technickým řešením symbolizovat novou éru železniční dopravy a infrastruktury v České republice, která se po dostavbě VRT napojí na evropskou železniční síť.
Nádraží Hranice na Moravě VRT
Rekonstruované nádraží Hranice na Moravě zajistí provázanost VRT a konvenční železnice, zároveň napojí také autobusovou dopravu. Nabídne i parkování pro cestující dojíždějící autem.
Čtvrtá architektonická soutěž pořádaná v souvislosti s vysokorychlostní železnicí řeší přestavbu stávajícího nádraží Hranice na Moravě. Nádraží leží na konvenční železnici a bude kombinovat funkci stávajícího železničního nádraží, terminálu vysokorychlostní železnice a autobusového terminálu. Toto propojení umožní jízdu vysokorychlostních vlaků do Valašského Meziříčí, Vsetína a dále na Slovensko. Nádraží situované v těsné blízkosti autobusového nádraží zlepší přestupní vazbu a usnadní každodenní cestování.
Terminál Jihlava VRT
Nový terminál Jihlava VRT bude sloužit jako přestupní uzel mezi VRT Praha – Brno, konvenční železnicí i městskou
a meziměstskou dopravou a zároveň jako součást systému P+R pro dojíždějící cestující.
Terminál s názvem Jihlava VRT bude sloužit obyvatelům kraje Vysočina, zejména Jihlavy a přilehlých oblastí krajského města. Nabídne rychlé železniční spojení pro pravidelné dojíždění do centra hlavního města a zároveň pohodlné spojení s Brnem, Ostravou, Drážďany, Vídní a mnoha dalšími městy u nás i v zahraničí. Umístění terminálu na okraji krajského města v těsné blízkosti dálnice D1 přinese dobrou dostupnost a bezproblémové parkování.
Terminál Praha východ VRT
Nový terminál Praha východ VRT bude sloužit jako přestupní uzel mezi VRT Praha – Brno, VRT Praha – Hradec Králové/Pardubice a také jako součást systému P+R pro dojíždějící cestující.
Terminál Praha východ VRT bude sloužit zejména obyvatelům severovýchodní části Středočeského kraje a přilehlých oblastí hlavního města. Nabídne rychlé železniční spojení pro pravidelné dojíždění do centra Prahy a zároveň pohodlné spojení s Brnem, Ostravou, Drážďany, Vídní a mnoha dalšími městy u nás i v zahraničí. Umístění terminálu na okraji metropole poskytne i bezproblémové parkování a dobrou dostupnost.
Terminál Roudnice nad Labem VRT
Terminál Roudnice nad Labem VRT umožní zkrácení jízdních dob mezi Roudnicí a Prahou na 19 minut. Vznikne zde také údržbová základna, která poslouží k servisu celého úseku vysokorychlostní tratě.
Terminál Roudnice nad Labem VRT bude sloužit jako přestupní uzel mezi VRT Praha – Ústí nad Labem – Drážďany, místní hromadnou dopravou a zároveň jako bod systému parkovišť P+R pro dojíždění ze širokého okolí. Využijí ho zejména obyvatelé jihovýchodní části Ústeckého kraje a přilehlých oblastí Středočeského kraje. Vytvoří rychlé železniční spojení pro pravidelné dojíždění do centra hlavního města a také pohodlné spojení s Ústím nad Labem, Brnem, Ostravou, Drážďany, Vídní a mnoha dalšími městy u nás i v zahraničí. Umístění terminálu mimo městskou zástavbu pomůže dojíždějícím i s bezproblémovým parkováním.