Přejít k obsahu

VRT Podřipsko

Jde o součást úseku Praha – Drážďany, který propojí Českou republiku se západní Evropou.
VRT Podřipsko - schéma
Rychlé spojení  RS 4 Praha – Drážďany
Úsek (odkud kam vede)  Praha-Balabenka – sjezd Lovosice
Kraje Hlavní město Praha, Středočeský, Ústecký
Celková délka (bez sjezdů) 44,5 km
Celková délka (se sjezdy) 52,6 km
Sjezdy (město/směr) Praha
Lovosice
Maximální rychlost 320 km/h
Maximální konstrukční rychlost 350 km/h
Provoz vysokorychlostní jednotky do 320 km/h
vlaky tažené lokomotivou 200–230 km/h
Počet mostů – estakád 78
Počet tunelů 3
Počet nadjezdů 16
+ lávky pouze pro pěší a cyklisty 3
Počet ekoduktů 2
Nové terminály Roudnice nad Labem VRT
Zajímavosti Estakáda u Nové Vsi délky 1340 m

pozn.: Všechny uvedené údaje jsou pouze orientační a mohou se měnit.

 

Stavebně se jedná o novostavbu dvoukolejné trati elektrizované střídavou napájecí soustavou a zabezpečené evropským zabezpečovacím systémem ETCS.

Úsek umožní zásadní zkrácení jízdních dob mezi Prahou hlavním nádražím a terminálem Roudnice nad Labem VRT (19 minut), respektive Lovosicemi a Litoměřicemi (do 32 minut). Jeho zprovoznění přinese již také zkrácení jízdních dob do Ústí nad Labem, respektive Drážďan o 28 minut.

Úsek je v rámci přípravy rozdělen na 2 stavby, a to Praha-Balabenka – sjezd Lovosice a sjezd Lovosice – sjezd Litoměřice.

Zahájení projekční přípravy stavby sjezd Lovosice – sjezd Litoměřice je podmíněno dokončením aktualizace Zásad územního rozvoje Ústeckého kraje, která zakotví návrhový koridor stavby i napojení na existující trať 072 Lysá nad Labem – Ústí nad Labem v území.

Terminál Roudnice nad Labem VRT

Součástí úseku se stane nový terminál osobní dopravy Roudnice nad Labem VRT, který bude sloužit jako přestupní uzel mezi vysokorychlostní železnicí a ostatními druhy veřejné a individuální dopravy v regionu s přímou vazbou na dálnici D8. Nabídne i velkokapacitní parkoviště.

VRT Podřipsko - mapa

Mapový portál pro komunikaci s veřejností

Máte námět či připomínku k VRT Podřipsko? Můžete nám je zanechat prostřednictvím GIS portálu rozšířeného o modul umožňující komunikaci s veřejností. Ke konkrétnímu bodu na mapě může kdokoli uložit poznámku, námět či připomínku nebo popsat příležitost, kterou oblast nabízí.