VRT Východní Čechy
Rychlé spojení | RS 5 Praha – Hradec Králové – Wroclaw |
---|---|
Úsek (odkud kam vede) | Poříčany – Hradec Králové/Pardubice |
Kraje | Středočeský, Královéhradecký, Pardubický |
Celková délka (bez sjezdů) | 60 km |
Celková délka (se sjezdy) | 71 km |
Sjezdy (město/směr) | Hradec Králové |
Maximální rychlost | 320 km/h |
Maximální konstrukční rychlost | 350 km/h |
Provoz | vysokorychlostní jednotky do 320 km/h vlaky tažené lokomotivou 200–230 km/h |
Počet mostů – estakád | 35–50 (bude upřesněno v další fázi přípravy projektu) |
Počet nadjezdů | 15–30 (bude upřesněno v další fázi přípravy projektu) |
+ lávky pouze pro pěší a cyklisty | zatím není známo |
Počet ekoduktů | zatím není známo |
Zajímavosti | Pro obsluhu Hradce Králové a Pardubic jsou využívány stávající ŽST Hradec Králové hl. n. a Pardubice hl. n. Pro dojezd do těchto uzlů budou využity části stávajících konvenčních tratí. |
pozn.: Všechny uvedené údaje jsou pouze orientační a mohou se měnit.
V současné době je dopracována studie proveditelnosti a zapracovávají se připomínky z oponentního posudku a od Státního fondu dopravní infrastruktury. Následně bude dokumentace zaslána ke schválení Centrální komisi Ministerstva dopravy.
Bude se jednat o novostavbu dvoukolejné trati elektrizované střídavou napájecí soustavou a zabezpečenou evropským zabezpečovacím systémem ETCS, kde se hradecká část napojí u Dobřenic do stávající trati Velký Osek – Choceň a pardubická část u Srnojed do stávajícího
I. tranzitního koridoru.
Jedná se o zhruba 70 km nové vysokorychlostní trati pro osobní dopravu s maximální rychlostí 320 km/h.