Úsek Podkrkonoší
Rychlé spojení | RS 5 Praha – Hradec Králové – Wroclaw |
---|---|
Úsek (odkud kam vede) | Jaroměř – Trutnov – státní hranice CZ/PL |
Kraje | Královéhradecký |
Celková délka (bez sjezdů) | 39 km |
Maximální rychlost | 200 km/h |
Maximální konstrukční rychlost | 200 km/h |
Provoz | vysokorychlostní jednotky vlaky tažené lokomotivou |
Počet mostů – estakád | 30–45 (bude upřesněno v další fázi přípravy projektu) |
Počet tunelů | 5 |
Počet nadjezdů | 6–12 (bude upřesněno v další fázi přípravy projektu) |
+ lávky pouze pro pěší a cyklisty | zatím není známo |
Počet ekoduktů | zatím není známo |
Rekonstruované železniční stanice | Trutnov-Poříčí |
Zajímavosti | Vzhledem k členitému terénu je za účelem minimalizace investičních nákladů úsek Podkrkonoší navržen jako konveční stavba s rychlostí do 200 km/h. Kvůli podélným sklonům až 35 ‰ se nepočítá s provozem nákladní dopravy. |
pozn.: Všechny uvedené údaje jsou pouze orientační a mohou se měnit.
V současné době je dopracována studie proveditelnosti a zapracovávají se připomínky z oponentního posudku a od Státního fondu dopravní infrastruktury. Následně bude dokumentace zaslána na Centrální komisi Ministerstva dopravy.
Součástí úseku bude napojení na běžnou železniční síť:
- Severně od Hradce Králové ve směru na Polsko se počítá s modernizací stávající železniční trati a s výstavbou nových železničních tratí v úsecích Jaroměř – Trutnov a Trutnov – státní hranice. Součástí projektu je též výstavba přímého spojení z České Skalice do Náchoda.