VRT Moravská brána I
na současné trati.
Rychleji do Ostravy i na Slovensko
Ve stanici Hranice na Moravě kolejově propojíme VRT se stávající železniční tratí mezi Přerovem a Ostravou. Díky tomu budou moct vysokorychlostní vlaky obsloužit nejen samotné Hranice, ale i Valašské Meziříčí a Vsetín a pokračovat dále na Slovensko. Sjezd do stanice Hranice na Moravě povede přes jeden z Hranických viaduktů.
Stanice Hranice na Moravě projde rozsáhlou rekonstrukcí. V Prosenicích vznikne trakční napájecí stanice zajišťující spolehlivou dodávku elektrické energie pro provoz vlaků na trati.
Sjezd Olomouc
Dvanáctikilometrový úsek vysokorychlostní trati mezi Brodkem u Přerova a Prosenicemi představuje nové železniční spojení mezi Olomoucí
a Ostravou, jehož hlavním cílem je připojení Olomouce k vysokorychlostní síti. Tato novostavba bude sloužit výhradně pro osobní dopravu
a výrazně zvýší kvalitu dopravního spojení v této oblasti. Vedle pozitivních dopadů na osobní dopravu se také očekává zlepšení podmínek
pro dopravu nákladní, která využije nově vytvořenou kapacitu na současné trati.
Trať naváže na již projektovanou VRT Moravská brána I mezi Prosenicemi a Hranicemi na Přerovsku a na Moravskou bránu II. Spojení z Ostravy do Olomouce je projektováno v kontextu celého úseku VRT Moravská brána. Prodloužení z Prosenic do Brodku u Přerova vychází ze schválené studie proveditelnosti z roku 2021, řešící spojení z Brna do Ostravy. Olomouci přinese vybudování tohoto propojení s plánovanou trasou VRT řadu benefitů v podobě zkrácení jízdních dob mezi jednotlivými městy nebo rozvoje bydlení. Projekt zahrnuje také řešení napojení VRT do stanic Brodek u Přerova a Prosenice. Ty projdou nezbytnými úpravami.
Mapový portál pro komunikaci s veřejností
Máte námět či připomínku k VRT Moravská brána I v úseku Prosenice – Hranice? Můžete nám je zanechat prostřednictvím mapového portálu GIS rozšířeného o modul umožňující komunikaci s veřejností. Ke konkrétnímu bodu na mapě může kdokoli uložit poznámku, námět či připomínku nebo popsat příležitost, kterou oblast nabízí.
VRT Moravská brána II
i v zahraničí. Také VRT Moravská brána II bude sloužit výhradně osobní dopravě, pozitiva však přinese i dopravě nákladní, které se uvolní kapacita na současné trati.
Spolehlivá železnice 21. století
Zapojení do železniční stanice Ostrava-Svinov je navrženo bezkolizně. Koleje VRT povedou uvnitř hlavních kolejí koridorové tratě. Na trase ve směru do stanice Ostrava-Vítkovice vznikne v odbočce Výškovice sjezd, který umožní plynulé napojení VRT na stávající infrastrukturu. Využívat ho budou dálkové i regionální vlaky směřující do jižní části Ostravy, Havířova, Frýdku-Místku či Českého Těšína. Technický návrh vedení trati připravujeme šetrně, s důrazem na chráněnou krajinnou oblast Poodří, kterou bude trasa procházet.
Mapový portál pro komunikaci s veřejností
Máte námět či připomínku k VRT Moravská brána II? Můžete nám je zanechat prostřednictvím portálu rozšířeného o modul umožňující komunikaci s veřejností. Ke konkrétnímu bodu na mapě lze uložit poznámku. Těšíme se na vaše podněty! Děkujeme.