VRT Středohorský tunel
Rychlé spojení | RS 4 Praha – Drážďany |
---|---|
Úsek (odkud kam vede) | sjezd Lovosice – Ústí nad Labem |
Kraje | Ústecký |
Celková délka (bez sjezdů) | 29,4 km |
Celková délka (se sjezdy) | zatím není známo |
Sjezdy (město/směr) | Litoměřice |
Maximální rychlost | 270 km/h |
Maximální konstrukční rychlost | 270 km/h |
Provoz | smíšený: osobní a nákladní |
Počet mostů – estakád | zatím není známo |
Počet tunelů | 2 |
Počet nadjezdů | zatím není známo |
+ lávky pouze pro pěší a cyklisty | zatím není známo |
Počet ekoduktů | zatím není známo |
pozn.: Všechny uvedené údaje jsou pouze orientační a mohou se měnit.
Stavebně se jedná o novostavbu dvoukolejné trati elektrizované střídavou napájecí soustavou a zabezpečené evropským zabezpečovacím systémem ETCS. Tunelová část bude realizována převážně dvojicí jednokolejných železničních tubusů.
VRT Středohorský tunel jednak navazuje na úsek Praha-Balabenka – sjezd Lovosice – sjezd Litoměřice (VRT Podřipsko), jednak je také napojena na trať 072 Lysá nad Labem – Ústí nad Labem. Úsek končí vyústěním do terminálu Ústí nad Labem centrum, který je již součástí navazujícího úseku Krušnohorský tunel.
Zprovozněním úseků VRT Středohorský tunel a VRT Podřipsko dojde ke zkrácení cestovní doby expresních vlaků z Prahy do Ústí nad Labem ze současných 60 až 71 minut na necelou půlhodinu. Díky smíšenému provozu v tunelu bude možné převést část nákladní dopravy
ze stávající trati 072, vedené údolím Labe.