VRT Krušnohorský tunel

Krušnohorský tunel je nový úsek na trase Drážďany – Praha vedoucí z Heidenau do Ústí nad Labem.
VRT Krušnohorský tunel - schéma
Rychlé spojení  RS 4 Praha – Drážďany
Úsek (odkud kam vede)  Ústí nad Labem (včetně) – státní hranice CZ/SRN
Kraje Ústecký kraj
Celková délka (bez sjezdů) 22 km, z toho cca 12 km v tunelu
Celková délka (se sjezdy) 23 km 
Sjezdy (město/směr) Teplice
Úpořiny
Děčín
Lovosice
Litoměřice
Maximální rychlost 200 km/h 
Maximální konstrukční rychlost 230 km/h
Provoz smíšený: osobní a nákladní
Počet mostů – estakád  8
Počet tunelů 1
Lávky pouze pro pěší a cyklisty 1
Nové terminály Ústí nad Labem centrum 
Zajímavosti Nejdelší železniční tunel ve střední Evropě, cca 31 km celkové délky.

pozn.: Všechny uvedené údaje jsou pouze orientační a mohou se měnit.

 

Novostavba zahrnuje vybudování přeshraničního Krušnohorského tunelu o celkové délce nejméně 26 km, z čehož se zhruba 12 km nachází na českém území. Součástí je také nový terminál Ústí nad Labem centrum a rozšíření stávající trati 130 Děčín – Chomutov v úseku
Ústí nad Labem – Chabařovice.

Půjde o dvoukolejnou trať elektrizovanou střídavou napájecí soustavou a zabezpečenou systémem ETCS. Tunelová část povede převážně dvojicí jednokolejných tunelů.

V tomto úseku budou provozovány jak osobní, tak i nákladní vlaky, využívající zejména upravenou stávající trať až do oblasti Chabařovic. Smíšený provoz v Krušnohorském tunelu umožní převedení až 150 vlaků denně z údolí Labe a výrazně tím přispěje ke snížení hluku
na stávající trati.

Jízdní doba pro expresní vlaky z Ústí nad Labem do Drážďan se zkrátí na necelou půl hodinu.

Krušnohorský tunel je jako přeshraniční úsek VRT připravován společně s německým partnerem Správy železnic, společností DB Netz AG.

VRT Krušnohorský tunel - mapa