VRT Krušnohorský tunel
Rychlé spojení | RS 4 Praha – Drážďany |
---|---|
Úsek (odkud kam vede) | Ústí nad Labem (včetně) – státní hranice CZ/SRN |
Kraje | Ústecký kraj |
Celková délka (bez sjezdů) | 22 km, z toho cca 12 km v tunelu |
Celková délka (se sjezdy) | 23 km |
Sjezdy (město/směr) | Teplice Úpořiny Děčín Lovosice Litoměřice |
Maximální rychlost | 200 km/h |
Maximální konstrukční rychlost | 230 km/h |
Provoz | smíšený: osobní a nákladní |
Počet mostů – estakád | 8 |
Počet tunelů | 1 |
Lávky pouze pro pěší a cyklisty | 1 |
Nové terminály | Ústí nad Labem centrum |
Zajímavosti | Nejdelší železniční tunel ve střední Evropě, cca 31 km celkové délky. |
pozn.: Všechny uvedené údaje jsou pouze orientační a mohou se měnit.
Novostavba zahrnuje vybudování přeshraničního Krušnohorského tunelu o celkové délce nejméně 26 km, z čehož se zhruba 12 km nachází na českém území. Součástí je také nový terminál Ústí nad Labem centrum a rozšíření stávající trati 130 Děčín – Chomutov v úseku
Ústí nad Labem – Chabařovice.
Půjde o dvoukolejnou trať elektrizovanou střídavou napájecí soustavou a zabezpečenou systémem ETCS. Tunelová část povede převážně dvojicí jednokolejných tunelů.
V tomto úseku budou provozovány jak osobní, tak i nákladní vlaky, využívající zejména upravenou stávající trať až do oblasti Chabařovic. Smíšený provoz v Krušnohorském tunelu umožní převedení až 150 vlaků denně z údolí Labe a výrazně tím přispěje ke snížení hluku
na stávající trati.
Jízdní doba pro expresní vlaky z Ústí nad Labem do Drážďan se zkrátí na necelou půl hodinu.
Krušnohorský tunel je jako přeshraniční úsek VRT připravován společně s německým partnerem Správy železnic, společností DB Netz AG.