Krátce, rychle, aktuálně
Mosty minimalizují dopad vysokorychlostní trati na krajinu
Součástí vysokorychlostních tratí jsou také mosty. V ČR plánujeme více než 700 kilometrů vysokorychlostních tratí a také počítáme s více než 700 železničních mostních konstrukcí. Asi dvě třetiny budou jednoduché propustky a betonové mosty s jedním otvorem, jejichž plánovanou standardizací dojde ke snížení nákladů na výstavbu i údržbu a zkrácení času, kdy bude okolní krajina zatížena výstavbou.
Mosty minimalizují dopad vysokorychlostní trati na krajinu
Tam, kde je to možné, kopíruje VRT trasu dálnice nebo železnice. Toto řešení s sebou přináší i nutnost křížení obou liniových staveb, často pod velmi malým úhlem.
Projektujeme s ohledem na životní prostředí i historické památky
Památkově chráněné mosty představují nezastupitelné kulturní a historické hodnoty, které odrážejí architektonické mistrovství a příběhy minulých let. Udržení a ctění těchto mostů je klíčové pro zachovaní kulturní identity a odkazu naši společnosti. Zároveň při snaze zajistit bezpečný provoz na těchto objektech stojíme před náročným projekčním úkolem. Tomuto problému byl vystaven i tým připravující část VRT Moravská brána v úseku mezi Prosenicemi a Hranicemi na Moravě. V rámci tohoto úseku byla řešena nová estakáda v sousedství památkově chráněných Jezernických viaduktů a rekonstrukce památkově chráněného cihelného a kamenného hranického viaduktu.
Životní prostředí, prostupnost krajiny, biokoridory
Zejména v případech, kdy vysokorychlostní tratě procházejí přírodně významnými lokalitami, musíme pečlivě přemýšlet o jejich trasování. Jako příklad za všechny uveďme evropsky významnou lokalitu Plačkův les.
Čerpáme ze zahraničních zkušeností
Mostní díla na vysokorychlostních tratích umožňují spojení tam, kde by to bez nich nebylo možné. Ty velké překonávají údolí, řeky, ale nepostradatelnou funkci mají i malá díla, ekodukty, které umožní překonat vysokorychlostní trať zvěři.
Pokud se chcete o vysokorychlostních tratích, mostech nebo třeba tunelech dozvědět více, podívejte se sem.