Doprovodná informace k žádosti čj. 48724/2024-SŽ-GŘ-O25 Žádost byla částečně odmítnuta. Poskytnuté informace: BŽádosti žadatele se v rozsahu požadovaných informací specifikovaných v bodech 1) až 3) a 5) až 7)vyhovuje a informace se poskytují takto: K bodu 1) Dokumentem dokládajícím finanční náročnost bude schválená Studie proveditelnosti „Vysokorychlostní spojení RS5 Praha – Wrocław“ (dále jen „SP“). Aktuálně není SP schválená. V této chvíli lze uvést, že náklady na část trati VRT "sjezd Pardubice" se pohybují v řádu 20 mld. Kč. K bodu 2) Dokumentem dokládajícím předpokládaný počet cestujících denně/ ročně z Pardubic a do Pardubic po navržené trase VRT "sjezd Pardubice" bude schválená SP. K bodu 3) Dopravní modelování a ekonomické vyhodnocení vychází z Vládou ČR schváleného Programu rychlých spojení. SP neobsahuje žádnou další kalkulaci výše jízdného. Nad rámec uvádíme, že vstupem pro ekonomické posouzení projektu byl předpoklad, že jízdné na VRT se nebude lišit od běžného jízdného dálkové dopravy v ČR v dané době. K bodu 5) V souladu se schválenou Politikou územního rozvoje ČR jsou Pardubice uvažovány jako součást rozvojové oblasti Hradec Králové/Pardubice (OB4) a rozvojových os OS4 a OS8. K bodu 6) Trasa připojení Pardubic na vysokorychlostní železniční síť byla navržena projektanty s požadovanou kvalifikací (praxe v oboru, autorizace ČKAIT v oblasti dopravního projektování). Nad rámec uvádíme, že se nejedná o slepou odbočku, nýbrž o spojovací trať, která umožní vlakům z VRT (od Prahy) obsloužit město Pardubice a pokračovat dále do regionu (Ústí n/Ú, Česká Třebová, ...) i mimo něj (Olomouc). K bodu 7) SP schvaluje Ministerstvo dopravy, koridor v územně-plánovací dokumentaci schvaluje zastupitelstvo dotčeného kraje (při zanesení koridoru formou ZÚR), případně vláda (při zanesení koridoru formou ÚRP). Žádosti o poskytnutí informace dle bodu 4) se nevyhovuje a žádost se v souladu s ust. § 15 InfZ a ve spojení s § 11b InfZ, odmítá. V tomto smyslu bylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí bodu 4)žádosti. K